Nasıl Çalışıyor?
e-Devlet Kapısı, kamu hizmetlerinin internet üzerinden hızlı, kesintisiz, güvenli bir şekilde, kullanıcı ihtiyaçları göz önüne alınarak sunulduğu, vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlayan platformdur. e-Devlet Kapısı vatandaşların internet üzerinden sunulan kamu hizmetlerinden tek noktadan ve güvenle faydalanabilmesi amacıyla kurulmuştur.
Sisteme entegrasyonu tamamlanan kurumların hizmetleri, www.edevlet.gov.ct.tr adresi üzerinden sunulabilmekte, vatandaşlar e-Devlet Şifresi, e-İmza veya KKTC Kimlik Kartı ile sisteme giriş yaparak sadece kendisine ait bilgilere erişebilmektedir. e-Devlet Kapısı'nda profil bilgileri haricinde herhangi bir bilgi tutulmamaktadır. Kişiler, e-Devlet Kapısı hizmetlerini kullanmak istediklerinde, kurum servisleri çağrılarak, anlık sorgulama yapılır ve istenilen bilgiler kullanıcılara iletilir.