e-Devlet Kapısı

Sıkça Sorulan Sorular

Bu sayfada e-Devlet Kapısını kullanırken aklınıza takılabilecek soruların yanıtları bulunmaktadır.

e-Devlet

e-Devlet Nedir?

e-Devlet, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması demektir. Bu sayede, devlet hizmetlerinin vatandaşa en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılması hedeflenmektedir. Bürokratik ve klasik devlet kavramının yerini almaya başlayan e-devlet anlayışı ile, her kurumun ve her bireyin bilgi ve iletişim teknolojileri ile devlet kurumlarına ve kurumlarca sunulan hizmetlere kolayca erişmesi hedeflenmektedir.


e-Devlet Kapısı Nedir?

e-Devlet Kapısı, kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir internet sitesidir. Kapı’nın amacı kamu hizmetlerini vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkin ve verimli bir şekilde sunmaktır.


e-Devlet Kapısı Nasıl Kullanılır?

Kişisel bilgilere erişim veya güvenlik gerektiren entegre elektronik hizmetlere erişim için şifre, e-imza gibi kimlik doğrulama araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Tek bir kimlik doğrulaması (şifre, e-imza vb.) ile pek çok entegre elektronik hizmetlere aynı adresten alabilirsiniz.

Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vs. gibi) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu ödeme işlemleri de güvenli bir ortamda e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir.


Entegre Elektronik Hizmet Nedir?

Entegre elektronik hizmet, kamu kurumlarının verdiği elektronik hizmetlerden e-Devlet Kapısında entegre edilmiş ve tek bir kimlik doğrulamasıyla (şifre, elektronik imza) erişilebilen hizmetlerdir.


Kimlik Doğrulama Nedir?

Hizmetlerden faydalanmak isteyen kişilerin, öne sürdükleri kişi olduklarının doğrulanmasıdır. Kimlik doğrulama için farklı araçlar kullanılabilir: Kullanıcı adı ve parola, e-posta ve parola vb. e-Devlet Kapısı, kimlik doğrulama için Kimlik numarası ve şifre, e-imza, K.K.T.C. Kimlik Kartı kullanır.


e-Devlet Kapısından Ne Tür Hizmetler Verilmektedir?

e-Devlet Kapısı üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle gruplandırılabilir:

  • Bilgilendirme hizmetleri
  • Entegre elektronik hizmetler
  • Ödeme işlemleri
  • Kurum ve kuruluşlara kısa yollar

Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.


e-Devlet Kapısının Getirdiği Kolaylıklar Nelerdir?

e-Devlet Kapısı; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir adres (www.edevlet.gov.ct.tr) üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkanı sağlamaktadır.

Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. e-Devlet Kapısında tek bir kimlik doğrulaması sayesinde birçok hizmete ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan erişilebilmektedir.

e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için(vergi, harç vb.) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu işlem Kapı üzerinden kolayca yapılabilmektedir. e-Devlet Kapısının amacı, tek bir adres üzerinden ve şifre, elektronik imza gibi kimlik doğrulama sistemleri ile güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulmasıdır. e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik hizmetlerde vatandaşlarımızca özel şifre, elektronik imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanıldığından, kişisel bilgiler e-Devlet Kapısı üzerinden sadece ilgili vatandaşlarımıza sunulmaktadır.

e-Devlet Kapısının en büyük faydası şifre ya da varsa e-imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanılarak elektronik hizmetlere erişim sağlanmasıdır. Bu yönüyle e-Devlet Kapısı sağlamış olduğu altyapıyla birçok başka ülke tarafından da örnek alınmaktadır.


e-Devlet Kapısından Engelli Kullanıcılar Yararlanabilecek mi?

e-Devlet Kapısı, engellilerin de kolayca kullanabilmesini sağlayacak tasarım özelliklerine sahiptir. Kapı tasarımında ve geliştirilen elektronik hizmetlerde engellilerin de hizmetlere kolaylıkla erişimi göz önünde bulundurulmaktadır. Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik standartlarına uyum için gerekli çalışmalar yapılmaktadır.


Elektronik Hizmetlerden Faydalanmak İçin Ücret Ödeyecek Miyim?

Elektronik hizmetler (e-hizmetler) için kamu kurumları tarafından herhangi bir vergi, resim ve harç ödenmesi öngörülmemişse, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak e-hizmetler için ekstra bir ücret ödemeniz gerekmemektedir.

Şifreler

Şifreyi Nereden Alabilirim?

Şifreyi; şahsen başvuru ile üzerinde K.K.T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin ibraz edilerek Kaymakamlıklardan temin edilebilir.

e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.

Bununla birlikte, elektronik imza veya internet bankacılığı kullanılıyorsa, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifre oluşturulabilir.


Şifremi Nasıl Kullanacağım?

Elektronik hizmetlere erişebilmek için K.K.T.C. Kimlik numaranız ve Kaymakamlıktan almış olduğunuz şifre ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. e-İmza gerektiren hizmetleri kullanabilmek için e-İmza edinilmesi hizmete bağlı olarak ayrıca gerekebilir.

Şifre ile giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştirmeniz istenir, bu durumda Kaymakamlıktan aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. Şifreyle ilgili ekranda bulunan uyarıları lütfen dikkatlice okuyunuz. Güvenliğiniz için lütfen şifrenizi kimseyle paylaşmayınız.


Şifremi Nasıl Değiştirebilirim?

Sisteme şifre ile ilk defa giriş yapan kullanıcı, güvenlik sebebiyle, otomatik olarak “Şifre Değiştirme” sayfasına yönlendirilir. Kayıt sonrasında sisteme giriş yapmış vatandaşlar dilerse “Şifre ve Güvenlik Ayarlarım” sayfasından şifre değişikliği işlemini gerçekleştirebilir. Ayrıca vatandaşlar Kaymakamlıklardan tekrar şifre alarak da şifre değiştirme işlemi gerçekleştirebilirler.


Şifrenin Unutulması, Çalınması veya Kaybedilmesi Durumunda Ne Yapılması Gerekir?

Şifreyi kaybetme, unutma veya çaldırma ve benzeri durumlarda yeni bir şifre için şifre yenileme hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bu uygulamayı kullanmak için profilinizde bulunan iletişim bilgilerinden cep telefonu numaranızı e-Devlet Kapısında doğrulamış olmanız gerekmektedir. Bu işlemlerden herhangi birini yapmadığınız takdirde Kaymakamlıklardan şahsen yeni bir şifre almanız gerekmektedir. Şifre yenileme hizmetinin detayları için 117 numaralı e-Devlet Kapısı İletişim Merkezinden destek alabilirsiniz.

Daha önce cep telefonu ve e-posta doğrulaması yapmış iseniz e-Devlet Kapısı Şifre ve Güvenlik Ayarlarım bölümünden:

  • Sadece Kaymakamlıklardan yeni şifre zarfı alarak
  • Cep telefonuma ve e-posta adresime gelecek kodları girerek
  • Cep telefonuma gelecek kodu girerek

Seçeneklerinden birini işaretleyip şifre yenileme yöntemlerinden birini belirleyebilirsiniz. Giriş alanındaki şifremi unuttum seçeneği ile şifrenizi yenileyebilir, yeni şifre belirleyebilirsiniz. 15 yaşını doldurmuş Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti e-Devlet Kapısı kullanıcıları bu şifre yenileme hizmetinden faydalanabilmektedir. Ancak yabancı kullanıcılar şifre yenileme hizmetinden faydalanamamaktadır.


Cep Telefonu ve e-Posta Doğrulaması Nasıl Yapılır?

Şifre ile giriş yapıldığında; Üst tarafta yer alan isim kısmına tıklanır. Aşağı doğru açılan kutucuğun içinde üçüncü sırada yer alan “iletişim seçeneklerim” kısmı seçilir. Cep telefonu ve e-posta kayıtlı değil ise, ilgili kısımlara cep telefonu numarası ve e-posta adresi yazılır. Yanlış kayıtlı ise kayıt silinir ve doğrusu yazılır ve güncelle butonuna tıklanır. Bir sonraki ekranda kimlik seri nosu uygun şekilde doldurulduktan sonra "devam et" butonuna tıklanır. Cep telefonu ve e-posta adresinin altında yer alan cep telefonu ve e-posta doğrulaya tıklanır. Cep telefonuna ve e-postaya gelen doğrulama kodları kutucuklara yazılır ve "doğrula" ya tıklanır.


Şifre Online Olarak Alınabilir mi?

e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden şifre güvenliği önemlidir. Bu nedenle Kaymakamlıklardan alınan şifreler ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile verilmektedir.

Şifre unutma durumunda şifre sıfırlama yapılabilmekte, ancak yeni şifre online (sms/ e-posta vb.) gönderilmemektedir. Kullanıcının e-Devlet Kapısı profilinde tanımlamış olduğu cep telefonuna gelen doğrulama kodu vasıtasıyla yeni şifre belirlenebilmektedir.


Şifreyi Neden Kaymakamlık Dağıtıyor?

Tüm Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşlarına hizmet sunması hedeflenen e-Devlet Kapısı şifrelerinin olabildiğince geniş bir vatandaş grubuna ulaştırılabilmesi ve erişimin kolay olması büyük önem taşımaktadır.

Kaymakamlıklar, yurt genelinde en yaygın dağıtım ağına sahip kurum olarak bu amaca hizmet etmektedir. Bütün vatandaşlarımıza ulaşma imkânına sahip bir kurum olarak şifre dağıtımının, aynı zamanda bir kamu kuruluşu da olan Kaymakamlık tarafından yürütülmesine karar verilmiştir.

Yüz yüze kimlik doğrulama, e-Devlet Kapısında güvenli şifre uygulamalarının bir parçasını oluşturmaktadır. Güvenlik açısından kimlik doğrulamanın yüz yüze yapılması açık bir gereklilik olup sizin yerinize başka birisinin bu şifreleri almasının önüne geçilmesi için de önem arz etmektedir.

Bunun yanı sıra, ofis ve şube sistemleri ile gerekli tecrübeli personele ve yeterli iletişim altyapısına sahip olan Kaymakamlıklar, pek çok kamu kurumuna ve özel firmaya da benzeri hizmetler sunmaktadır.


Kimler e-Devlet Şifresi Alabilir?

15 yaşını doldurmuş Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşları üzerinde K.K.T.C. kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini ibraz ederek şahsen başvuru yaptığında Kaymakamlıklardan e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar harici başkaları adına şifre alımı mümkün değildir.


Şifremi Nasıl İptal Ettirebilirim?

Kaymakamlıklar veya yetkili şubelerinden K.K.T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin ibrazı ile şahsen başvuru yaparak e-Devlet kapısı şifresi iptal ettirilebilir. Vekalet ya da vesayet durumlarında şifre alımında uygulanan kurallar şifre iptalinde de geçerli olmaktadır.


Şifre Ücretli mi? Hizmet ücretsiz sunulmaktadır.

Şifre İçin Yıllık Kullanım Ücreti Var mı?

Herhangi bir ücret söz konusu değildir.

Elektronik İmza

e-İmza Nedir?

Elektronik imza (e-imza), elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir. 93/2007 Sayılı Elektronik İmza Yasası'na göre e-imza, ıslak imza ile eşdeğerdedir. e-imza sertifikası dağıtmaya yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından dağıtılan sertifikalar kullanılarak imzalama işlemi yapılır.


e-İmza Sertifikasını Nerelerden Alabilirim?

Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. KKTC Kamu Sertifikasyon Merkezi, E-imza Kıbrıs tarafından sağlanmaktadır.


e-İmzayı Nasıl Kullanabilirim?

Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için öncelikle kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Bu yazılım elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunabilir veya e-imzanızı aldığınız firmanın internet sitesinden edinilebilir. Bilgisayarınıza kurulan program ile elektronik sertifikanıza giriş gerçekleştirebiliyorsanız sertifikanız kullanıma hazırdır.


e-İmza Appleti Nedir?

Applet, bir tarayıcı içerisinde çalışan program parçasıdır. Bir internet sayfasında bir imaj veya tablo gibi belli bir dikdörtgen içerisinde çalışır ve programlamayla yapılabilecek birçok işlemi gerçekleştirebilir. İndirildiği makineye bağlanıp veri alış verişinde bulunabilir, kullanıcıyla etkileşimli olarak çalışabilir. E-İmza appleti elektronik imzalama işleminin gerçekleştirildiği applettir.


e-İmza Appleti Tarafından Desteklenen Konfigürasyonlar Nelerdir?

  • Java runtime environment (JRE) 1.6 veya üzeri sürümler
  • İşletim sistemi: Windows 2000/2003/XP/Vista, Linux, Macosx, Solaris Sparc
  • K.K.T.C. sınırları içinde geçerli elektronik imza sertifikası

Kullanım Öncesi Gereklilikler Nelerdir?

Elektronik imzanızı çalıştırmak için;

  • Desteklenen yapılandırma (üstteki madde) sağlanmalıdır.
  • Akıllı kart okuyucu sürücüsü imzalama işleminin gerçekleştirileceği bilgisayarda yüklü olmalıdır.
  • Akıllı kart sürücüsü imzalama işleminin gerçekleştirileceği bilgisayarda yüklü olmalıdır.
  • Sertifika sağlayıcı firma tarafından sağlanan programlar aracılığı ile akıllı karta giriş yapılabilmelidir.
  • İşletim sistemine göre, gerekli olan kütüphane, sistem dizinine yüklenmelidir. Windows işletim sistemi için gerekli kütüphane applet içerisinde mevcuttur.

e-Devlet Kapısı Hakkında

e-Devlet Kapısının Herhangi Bir Yardım veya Destek Merkezi Var mı?

e-Devlet Kapısı ile ilgili soru ve sorunlarınız için İletişim sayfasında bulunan formu doldurabilirsiniz ya da 117 numaralı e-Devlet Kapısı İletişim Merkezini arayabilirsiniz.


e-Devletin Kapısının Yönetilmesi ve İşletilmesi Kimin Sorumluluğundadır?

e-Devlet Kapısının kurulması, işletilmesi ve yönetilmesi görev ve sorumluluğu KKTC Başbakanlık E-Devlet Yürütme Kurulu sorumluluğundadır.

Kişisel Bilgiler

e-Devlet Kapısındaki Adres Bilgilerinizde Hata Var İse Ne Yapılmalıdır?

Adresinizde hata olması veya değişmesi durumunda yeni adresinizi Nüfus Kayıt Dairesi Müdürlüğü’ne başvurarak bildirmeniz durumunda e-Devlet Kapısı’nda da yeni adresini görüntülenecektir. Yeni adresinizi e-Devlet Kapısı profilinizde göremiyor iseniz; “Profilim” alanında bulunan “Adres Bilgilerim”deki ”Bilgilerimi yenile” butonu aracılığıyla Nüfus Kayıt Dairesi Müdürlüğünde kayıtlı adresinizi bir kez daha güncelleyebilirsiniz. Buna rağmen yeni adresiniz sistemde görünmüyorsa Nüfus Kayıt Dairesi Müdürlüğü ilgili birimlerine başvurmanız gerekmektedir.


e-Devlet Kapısındaki Kişisel Bilgiler Nasıl Değiştirilir

e-Devlet Kapısındaki, iletişim seçeneklerim kısmında yer alan Cep Telefonu, e-Posta) düzeltmelerin tamamı ancak e-Devlet Kapısına kayıtlı kullanıcı hesabı ile girildiğinde yapılabilmektedir.

Giriş yaptıktan sonra profilim alanındaki “İletişim Seçeneklerim” alanına tıklayarak istediğiniz güncellemeleri yapabilirsiniz. Adres bilgileriniz İçişleri Bakanlığı Nüfus Kayıt Dairesi'nde bulunan bilgilerinizdir.

Bu sayfa ile ilgili görüşlerinizi ve fark ettiğiniz hataları İletişim sayfasını kullanarak bize iletebilirsiniz.
Bu sayfa en son tarihinde güncellenmiştir.